Assalamualaikum and hello loves,

my daddy, my superhero :)


"kasih ibu membawa ke syurga
kasih ayah sepanjang masa"


suka statement ni. memang betul sangat. huhu. teringat masa kecik-kecik, abah selalu bawak aku and adik gi jenjalan naik kete tiap petang. kalau gaduh dengan adik, make sure petang dah baik balik sebab memasing nak ikut abah. huhu.

kalau abah dapat free gift, abah selalu bagi aku compared to my sister. idk why. maybe sebab aku ni cepat jeles kalau adik yang dapat. plus adik aku pulak jenis yang tak kisah sangat. *siapa adik siapa kakak tah :D

aku sayang abah sangat. 

dah banyak pengorbanan dia kat anak-anak dia. sanggup keje siang malam demi family.
kalau balik kampung, kadang2 time first raya pun abah still dgn keje (business) dia. tapi keje sebenar dia kat BSN tu. business ni mcm side income lah. boleh lah keluarkan kete untuk aku sebiji. terima kasih sangat abah.
kadang-kadang kesian kat abah. cepatlah habis study. cepatlah dapat keje. aku tak tahu aku mampu buat camne yang abah aku buat demi keluarga. 

kalau aku cuti sem ke, abah mesti dah masukkan duit kat touch n go, dah isikan minyak full kat kete aku. dia cakap so that senang Nurul nak gi memana. he will do that every time aku balik. and byk lagi lah. ya Allah siapa tak terharu.


 me | daddy

abah, Un calarkan kete

ohh takpe. biasa lah tu calar sikit sikit tu.

*padahal BANYAK and DALAM sbb tergesel dgn PAKU.


*****


abah sorry Un terlanggar paku pastu tyre rosak

sikit je tu. takpe nanti abah bawak gi workshop.

*sikit hape. sampai beratus ratus kena sebab kena tukar tyre baru


*****


Un geram lah. kenapa org tu buat camtu.

takpe kte kena think positive. sabar tu indah. kalau pape, 
Un kena professional. jangan emosi. Allah suka org bersabar.
keje perlukan pengorbanan.

*kadang2 client yg nak buat loan dgn abah perangai mcm taik tu yang aku geram


*****



he is such a great, kindhearted, hardworking daddy of mine. terima kasih ya Allah. semoga panjang umur, murah rezeki, baik kesihatan dan semuanya.




* my very hardworking daddy. 
 tga tunggu makanan pun sempat layan client dia.



kenapa aku buat entry ni ?



because im daddy's little princess :)



 

No comments:

Post a Comment